Hål i öronen


När Ella fyllde sju så fick hon ett par örhängen i present, med löfte om att få ta hål i öronen. Men eftersom vi skulle spendera hela januari i Thailand så bestämde vi oss för att vänta med att ta hål tills vi kom hem igen.

Sagt och gjort, ett par dagar efter vi kom hem åkte jag, Ella och Mormor till Trelleborg för att ta hål i öronen.

Det kändes säkrast att sitta i mammas knä.




Hon ser lite nervös ut, men hon tyckte inte att det gjorde särskilt ont.




Första örhänget sitter i!




Fiiiint!




Och här har hon fått båda! Mycket nöjd!




För att fira lite bestämde vi oss för att gå och fika på det mysiga caféet Systrar & Bönor.




Man kan tydligen bo här också om man vill.




Caféet är litet och mysigt. Där nere finns bara disken och ett par barstolar i fönstret. Men på ovanvåningen finns massor av sittplatser.







Det är en gammal lägenhet som är inredd till café. Jättemysigt med massa udda möbler. Ella beställde scones och varm choklad och mormor och jag åt mumsiga smörrebröd och drack latte.




Jag kunde inte låta bli att fota toaletten som de fixat till lite fiffigt.




De hade delat av en vanlig toalett så att det blev två toaletter och ett litet rum med handfat. Smart!







Och så en sista bild på hål-i-öron-tjejen!





Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Sötisen!!!

Postat av: Paula

åh, finaste lilla modiga tjejen! vad mysigt ni såg ut att ha det!

<3

2011-02-23 @ 12:03:01
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Ja, hon var jätteduktig! Och vi hade det jättemysigt!

Obs! Det var jag som fotade...

2011-02-23 @ 12:56:15
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: moster

Välkommen i gänget, Ella!



Jag fick mina hål i öronen efter konfirmationen - hade önskat mig örhängen för hål i öronen (och fick många par av släkten) och då fick mamma ge med sig till slut!

Smart drag!



Du blev jättefin, Ella!!

2011-02-23 @ 16:02:29
URL: http://strandrosen.blogg.se/
Postat av: Daniel Östvall

Funderar på vilken generation som var stoltast. ;-)

2011-02-24 @ 14:17:36
URL: http://cybertomten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback