Scrapliftat Marcy Penner


En av mina absoluta favoriter just nu inom scrapvärlden är
Marcy Penner! Jag mailade henne och frågade om vi inte kunde få scraplifta hennes fantastiska layout ”In the Middle” och hon svarade att det fick vi gärna. Så idag har vi scrapliftat henne inne hos Magdas.

Så här har jag liftat hennes layout:



Jag tog fasta på många av sakerna i hennes layout och har faktiskt näst intill gjort en case. Marcy använder oftast vit eller cremefärgad cardstock och ljusa färger på sina mönstrade papper. Hon är ganska sparsmakad i sin stil, men lyckas ändå få in många lager. Hon klipper för hand, skvätter med färg och syr med maskin på sina layouter.

Jag spegelvände Marcys layout, annars liknar den originalet väldigt mycket. Istället för bokstäver längst ner så har jag stansat ut hjärtan ur de olika papperna och sen sytt rakt igenom.

Här har jag skvätt med färg, svårt att få det som jag vill.



Jag har också sytt genom titlarna och en del av dekorationerna.



En fin tag med ett randigt snöre i.



Här har jag sytt genom hjärtanen.




Kommentarer
Postat av: Majsan

Söt, sparsmakat och mysigt, men ändå komplext. Jag ska försöka ge mig på något liknande scrapbooking - projekt i helgen, tack för inspirationen.

Postat av: Majsan

Söt, sparsmakat och mysigt, men ändå komplext. Jag ska försöka ge mig på något liknande scrapbooking - projekt i helgen, tack för inspirationen.

2011-08-27 @ 00:58:00
URL: http://scrapbookingx.blogg.se/
Postat av: Aase/ängel60

Vilken underbart vacker layout!!! Precis så lagom perfekt!!!



Kram Aase

2011-08-27 @ 09:11:47
URL: http://angel60.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback