Näsets barnbazar



För ett tag sen fick jag höra en riktigt smart grej som några tjejer här i Höllviken anordnar två helger om året, nämligen en barnbazar. Där kan man lämna in sina barnsaker och barnkläder och så säljer dem det på lördagen och så får den som lämnat in sakerna hälften av pengarna och den andra hälften går till Barncancerfonden. Superbra tycker jag!

Dessutom kan man välja om man vill ha tillbaka det som inte blir sålt eller om man vill skänka det, och om man skänker det så säljs det till halva priset på söndagen och så går alla pengarna till Barncancerfonden.

Detta hakade jag på i år och lämnade in massvis med grejer som bara stod och tog plats i vårt förråd. Det var allt från barnkläder och bilstolar till böcker och pussel. Jag satte ganska låga priser på alla mina saker för att vara säker på att bli av med det. Jag satte dessutom ett S på nästan allt vilket innebar att jag skänkte det som inte blev sålt.

I fredags åkte vi dit och lämnade in allt, vi hade fyllt hela bagaget. Och på söndagen åkte vi dit igen och hämtade ut pengarna. 1620 kronor blev det! Superbra för mig, och ännu bättre för Barncancerfonden som fått lika mycket och antagligen mer för de sakerna som såldes på söndagen.

Gissa om jag kommer att lämna in saker nästa gång med!?



Kommentarer
Postat av: Anna

Perfekt om man inte har någon som kan ärva kläderna.



Vårkramen Anna

Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Som sagt: Superbra!

2011-04-06 @ 21:25:11
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback