Eight is enough


För nån dag sen läste jag i
Sockergrynets blogg om en E-bok från Ella Publishing som hette 8 is Enough och handlar om att begränsa sina scrapmaterial, använda upp det man har och bli mer kreativ. Jag har köpt en annan bok därifrån som heter Design Workshop som jag gillade jättemycket så jag köpte 8 is Enough också och jag blev väldigt sugen på att haka på Sockergrynets utmaning att plocka fram 8 material ur min scraphörna och göra minst 4 layouter med bara dem. Cardstock, penna och maskinsöm är sk freebies och de får man lägga till så mycket man vill.

Igår städade jag rent mitt scrapbord och plockade fram dessa 8 saker:



Tre dubbelsidiga mönstrade papper ur MMEs serie So Sophie, ett paket Maya Road kuvert, Quickutzalfabetet Paperdoll, en Martha Stewart fjärilspunch, några av Primas E-serie blommor och ett par halvanvända blingpaket.

Enligt den här utmaningen får man inte köpa något nytt, utan det gäller att ta av sådant man redan har och använda upp sina förråd. Därför jag har tagit den ziplockpåsen med några blandade Primablommor som en sak och några använda blingförpackningar som en sak. Jag vet att jag kommer att sakna alla mina bokstavsstickers, men det ska bli kul att testa utan. Jag återkommer med 4 layouter!

Blev du sugen? Haka på du också!


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vad roligt att du hoppat på utmaning och det ska bli jättespännande att se vad du skapar... Nu blev jag sugen att plocka ihop ett paket med 8 nya produkter!! :) Tror jag ska utgå från fotografier denna gången med ungefär samma färgställning! :)



kram

Postat av: Christina

Kul idé och snygga papper. Ska bli spännande att se vad du lyckats skapa!

2010-07-06 @ 10:16:53
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: ANNAANNA

Kuuul!!!



I kväll ska jag göra min layout no:2 i utmaningen och tänkte då ge mej på veckans skiss-skissen, den du visar här nedan.



2010-07-06 @ 12:37:10
URL: http://wonderings.blogg.se/
Postat av: Anna K

Jag tänkte också haka på :-) Ska släpa mig upp på övervåningen och plocka ihop material efter att jag surfat klart ;-)

2010-07-06 @ 20:43:43
URL: http://www.kassfeldt.se
Postat av: Jeanette

Det där lät ju hur kul som helst - jag ska kika på det och försöka hinna att vara med!! :D Tack för tipset!

2010-07-07 @ 11:00:51
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: HelenaN

Jepp - jag har hakat på o mina fyra layouter blev klara på ca 2½ timme - så himla snabbt har jag nog aldrig scrappat nån gång :)



Så himla läckra layouter du gjort!

2010-07-09 @ 00:10:26
URL: http://helenas-web.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback