Besviken, men glad ändå


Idag skulle egentligen Vincent ha opererats i Lund. Trodde vi. Men när jag och Vincent kom dit idag klockan åtta på morgonen så fanns det inte någon tid där till oss alls. Senare uppdagades det att Vincent skulle opereras imorgon i Malmö istället och att vi så fort som möjligt var tvungna att ta oss dit för inskrivning. Problemet var ju bara att vi fått skjuts till Lund och att jag inte hade någon bil utan var strandad där.

Så min snälla pappa fick rycka in och komma och hämta oss. Medan vi väntade på honom gick Vincent och jag och käkade frukost. För till saken hör ju att Vincent var fastande, hade fått lavemang igår och dessutom duschats två ggr med antibakteriella tvättsvampar. Till ingen nytta!!

Så pappa kom och körde oss till Malmö, där ingen kunde förklara varför det blivit fel. Så vi fick ju bara finna oss i det och fick träffa en massa läkare och sköterskor. När klockan var halv tolv hade vi träffat alla utom narkosläkaren, och henne skulle vi inte träffa förrän tjugo över två så jag och Vincent begav oss ut på stan och åt lunch.

Omständigheterna till trots så hade jag och Vincent en jättemysig lunch. Vi satte oss i solen och åt en hel massa smaskig sushi. Vincent är tokig i sushi och för ett tag sen hade jag lovat honom att vi skulle äta sushi nån dag bara han och jag, så det passade ju perfekt idag.



Sen gick vi en liten sväng på stan, köpte lite kulor och tittade i affärer. På vägen tillbaka till sjukhuset köpte jag en latte och Vincent fick en glass. Så promenerade vi tillbaka i solskenet. Det är inte ofta man har tillfälle att spendera en hel dag tillsammans med ett av sina barn, så jag njöt, och Vincent med.

Väl tillbaka på sjukhuset fick vi reda på att de såklart var försenade på narkos, så vi kom inte dit förrän strax innan fyra. Men det passade bra, då Andréas var på kurs till klockan fyra och då passade det perfekt att han hämtade upp oss på sjukhuset efter det.

Så Vincent och jag roade oss genom att sitta på balkongen i solen, spela fia med knuff och äta lakritsdäck. Sämre kan man ju ha det.

Efter en stor besvikelse visade det sig bli en riktigt bra dag ändå. Och jag får sova i min egen säng i natt. Något jag kommer att sakna i veckan eftersom Vincent kommer att ligga inne ända till på måndag och jag och Andréas kommer att turas om inne på sjukhuset. Nåja, en dag i taget.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Åh, söte Vincent! Håller alla tummar för honom (och er!) i morgon! Skönt att det ordnade sig idag till sist! Hör av er om vi "behövs"!

Kramar!

Postat av: Louisa

Men lilla hjärtat, att han måste ligga inne så länge?! Ni verkar trots allt haft en härlig dag. Försökte tänka ut när jag hade en av tjejerna bara och det var just vid ett läkarbesök, hmhm.

2010-04-19 @ 21:22:11
Postat av: K8an

Tråkigt att de ska klydda till det! Men ni verkar ha haft en underbar dag trots omständigheterna. Hoppas allt går bra imorgon.



Kram på er!

2010-04-19 @ 22:13:27
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Älskade unge!!!

2010-04-19 @ 22:35:42
URL: http://humlebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback