Nu bygger vi igen!


För två år sen påbörjade vi ju en utbyggnad av vårt hus som stod klart i mellandagarna. Men nu är det dags igen. Det är inte alls ett lika stort projekt den här gången, men det ska bli minst lika skönt när det är klart. Vi ska göra om vårt gamla vardagsrum till två rum; ett matrum och ett litet gästrum som ska funka som TV-rum till barnen där de kan se film och spela playstation utan att störa resten av huset.

Så för nån vecka sedan hade vi golvslipare hemma som slipade vardagsrumsgolvet och hallgolvet och sen kom en rörmokare och tog bort ett element som satt i vägen för den nya väggen. Den nya väggen kommer att gå mitt i vårt gamla vardagsrum, mitt mellan två fönster. Kanske lite galen placering, men det blir bäst så, för på så sätt får vi in ljus från två håll i matrummet. Gästrummet blir kanske i minsta laget, men ett gästrum behöver ju inte vara så stort. Bättre i så fall att matrummet är rymligt, det kommer ju användas mycket mer.

Jag har tagit ett par bilder nu ikväll så jag tänkte visa hur det ser ut nu. Första bilden är tagen från hallen:




Och den här är tagen från kökshållet, in i matrummet liksom:



Jag tror att det kommer att bli toppen!




Kommentarer
Postat av: Pappa

Vardagsrumm heter det väl inte?

Ser ut att bli fint - när är det klart?

Kram

/P

2009-10-07 @ 20:12:08
Postat av: Paula

Ååååh, det ser ju jättefint ut!! Kommer bli toppen! Ser fram emot att sova över snart!

2009-10-07 @ 22:27:10
Postat av: Andreas

Amen Paula det ser väl inte jättefint ut alls heller...

2009-10-07 @ 23:59:21
Postat av: Linda/Gulligullan

Det kommer bli så himla bra! Jag kommer och inviger gästrummet sen ;)

Postat av: K8an

Det kommer bli kanonbra tror jag!!

2009-10-08 @ 08:40:49
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Paula

Jo Andréas, om man har förmågan att föreställa sig hur det kommer att bli... nåt du verkar sakna... ;)

2009-10-08 @ 14:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback