Uppdatering om vattenläckan

 
I torsdags morse när vi vaknade hade vi ju inget vatten. Vi fick reda på att det var två vattenläckor på området och att ca 150 hus var utan vatten, bla vårt. På kvällen kom vattnet tillbaka och jag var dum nog att hälla ut det vatten jag hade här hemma. Jag trodde ju liksom att allt var fixat.

Men på fredag morgonen när vi vaknade var vi utan vatten igen och det var vi större delen av dagen. Mitt på dagen nån gång kom vattnet tillbaka och jag tog väääärldens snabbaste dusch, och det var tur det för tio minuter senare var vi utan vatten igen. Men det kom tillbaka senare på eftermiddagen.

Den här gången vågade jag inte lita på att vattnet skulle stanna kvar så jag hade två spannar och en tunna med vatten i badrummet och de lät jag stå kvar. Tre flaskor vatten lät jag stå i kylen med. Men igår kväll innan jag la mig så hällde jag ut spannarna med vatten men lät tunnan och flaskorna vara kvar.

Det är jag glad för nu, för när jag vaknade imorse så var vi utan vatten - IGEN! Nu börjar jag bli trött på det här!

Jag är också lite orolig för hur det ska gå med lagning, utställning av vattentankar och allt sånt där,  det är ju trots allt söndag. Håll tummarna för oss!



Bilden tog jag i fredags när jag, Vincent och morfar var och hämtade vatten i en av vattentankarna som kommunen ställt ut.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

Postat av: Linda/Gulligullan

Det är ju inte sant!! Hoppas de fixar vattenläckan en gång för alla nu!!

2009-05-17 @ 09:23:09
URL: http://lindasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback