DT-grejer med RoseMoka

 
RoseMoka är en av mina favorittillverkare av papper och för ett tag sen fick jag ett härligt paket från
Scrapaddicted att jobba med. Av paketet gjorde jag en liten inspirationsbok att ha med i väskan, på träffar och hemma. I den tänkte jag samla skisser som andra ritat, inspirationslayouter som jag printat ut och egna skisser och anteckningar.

Jag gjorde den med min härliga BIA som jag fick i julklapp av mannen. Varje gång jag använder den så undrar jag varför jag inte använder den oftare, det är ju så kul!

Jag använde vanlig kartong som jag skar till och klädde med mönstrat papper och sen filade jag alla kanter mjuka och snygga. Tre flikar blev det, en för andras skisser, en för andras layouter och en för mina egna anteckningar. Jag använde såklart RoseMoka papperna till alltihopa. Serien Mec är en lite grabbig, färgstark kollektion som går i grönt, blått och turkost. Passar mig perfekt, inte för att jag är så grabbig, men färgerna älskar jag.



Bakom varje flik satte jag lite tjockare skrivarpapper (160g) och så byggde jag egna plastfickor av vanliga plastfickor och dubbelhäftande tejp att samla urklipp och små lappar och sånt i.



Jag valde att hålla mellansidorna väldigt enkla. Vill jag, så kan jag ju dekorera dem mer senare.



Sen blev det en enkel layout med ett gammalt RoseMoka papper i botten och två av de nya.



Av resterna gjorde jag ett kort. Har satt svart stickles på de svarta detaljerna, men det syns inte så bra på fotot.

 

Kommentarer
Postat av: K8an

I löööööööv alla sakerna du gjort med dessa papperna! Nu kommer mitt härliga HAbegär!!

Inspirationsboken är UNDERBAR!!



Ses ikväll :D

Postat av: Tettiz

Riktigt läckra papper och kul att se vad snyggt du gjort med dem! Inspirationsboken är så snygg! Nu blev jag också sugen på att göra en!! :D



krampåre

...och lycka till! ;)

2009-05-07 @ 11:38:49
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: scraprookie

Men åhh vad fint du gjort!!! Snygga papper!! Jag älskar små album som man gör själv... Nu blev jag inspirerad till att göra ett med sådana smarta plastfickor...Kram..

2009-05-08 @ 11:58:17
URL: http://scraprookie.blogspot.com
Postat av: Mia

Fiffigt och snyggt album, härlig layout men kortet blev jag tokkär i!! Sååå läckert!



Kram!

2009-05-08 @ 18:29:52
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback