Dagens bild - 090525 - Tjernhus

 
I min mamma och pappas trädgård finns det precis huuuur mycket blommor som helst. Det blommar och prunkar och doftar var man än vänder sig. Helt underbart är det. Jag är ju inte precis trädgårdsintresserad, men jag gillar blommor och att fota. Så igår när Vincent och jag var där och åt lunch så passade jag på att gå en sväng med min kamera och spana in utbudet. Här är lite av det jag såg.

De här små rosa är pyttesmå och sååå söta, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad de heter. Som sagt, jag är inte så bra på det här med trädgård... Mamma, du kanske kan hjälpa?


Daggkåpa. Visst är det vackert med vattendropparna.


Julrosens läckra frökapslar.


Ser ni flugan?


De här vet faktiskt inte ens mamma vad det är för några. Nån som vet?


Akleja.


Älskade syrener.


Gullregn.


Myror och en nyckelpiga som festar på det söta på en pionknopp. Hoppas att de slår ut snart. Jag älskar pioner.


Klematis.


Den fullkomligt exploderar av blommor.


Visst är det fantastiskt vackert.





Överallt finns det rabatter.


Den här hörnan är ljuvlig på sommaren. Ja, nu med faktiskt.


Den mysiga gången ner till ungarnas gungor.


Håll med om att det är en mysig trädgård!
 

Kommentarer
Postat av: Linda/Gulligullan

WOW så vackert!! Fantastiska blommor och fantastiska foton ♥

Postat av: Anonym

Jättefina bilder!!! Men "aklejan" är en "blågull" eller "Jakobs stege"! Glad att du uppskattar vår trädgård,:-)

2009-05-26 @ 22:49:19
Postat av: Mamma/Mormor

Nu kom inte namnet med igen???!!!

2009-05-26 @ 23:04:56
Postat av: Mamma/Mormor

Den lilla rosa blomman på första bilden heter Skuggbräcka.

2009-05-26 @ 23:11:06
Postat av: Paula

Åh, vad fint där är! Du gör så fint mamma!

2009-05-27 @ 14:57:59
Postat av: Sara

Den okända rosa ser ut som någonslags näva, men det är svårt att bedöma storleken utifrån den här bilden. Här är dom vilda svenska nävorna:

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/gerania/geran/welcome.html

Men jag tror detta kan vara någon odlad variant.

2009-05-27 @ 18:47:16
URL: http://sarasscrap.blogg.se/
Postat av: Aase/ängel60

Underbara, vad fint de har.... Jag gillar ju min trädgård och tycker jag hade mycket ;) Men detta var väldigt vackert. Hälsa din mamma det.

kramen Aase

2009-05-27 @ 22:11:16
URL: http://angel60.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Vi har också de rosa blommorna som du inte visste namnet på och det är någon slags näva.

2009-05-27 @ 22:20:31
Postat av: lisette

Hejsan :)

tänkte berätta att jag har en outlet som jag säljer lite kläder, skor och smycken och så på :) Kan alltid ta dig en titt genom att gå in på adressen nedan..



Http://Lisettee.blogg.se/outlet



är du intresserad så skriv tillbaka till min vanliga blogg eller outlet bloggen så svarar jag så snart som möjligt.. Tack så länge..

Kramar Lisette

2009-05-28 @ 10:58:33
URL: http://lisettee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback