Dagens bild - 090503 - Min födelsedag

 
Vilken dag!! Vilken underbar födelsedag jag hade igår!

Mannen och barnen väckte mig med latte, blommor och presenter. Ella hade plockat blommor i trädgården, Vincent hade gjort världens sötaste lilla gubbe och mannen hade gått helt överstyr. Först kom han med ett paket som jag öppnade och i fanns ett 50 mm Canon-objektiv till min kamera som jag önskat mig! Jag blev helt galet glad, men då säger han att han har en paket till och kommer med en större låda. I den fanns ytterligare ett objektiv, ett 18-200 mm Sigma-objektiv. Som om det inte räckte med det första! Men jag är inte den som klagar! Nu ska här lekas!

Så här såg mitt nattduksbord ut:



Jag hade lovat ungarna att vi skulle baka chokladbollar till mitt kalas. Det mesta andra hade jag bakat dagen innan. Gud vad skönt det är att ungarna börjar bli större. Jag stod bara bredvid och berättade för dem vad de skulle göra och hur mycket av varje ingrediens de skulle ta. De fixade och knådade och rullade och det enda jag behövde göra var att vända dem i kokos. Skönt att slippa bli kladdig!





Det är kul att bli kladdig!


Fyra händer i skålen är ju bättre än två!



Rulla, rulla, rulla! (Bortse från mig i bilden, jag är ofixad och osminkad hehe)


Kladdiga chokladhänder!



Jag som aldrig annars brukar fastna på bild, kom med på en hel massa. Jag vet inte varför, kanske för att det var min födelsedag.

Den här bilden är lite suddig, men jag gillar den ändå.














På den här bilden har jag faktiskt bytt om inför kalaset med. :)


En rolig födelsedagsöverraskning var att allra sötaste lillasyrran kommit ner från Stockholm!


Så här smarrig var födelsedagskakbuffén:


Allra bästaste, bästaste mannen! ♥♥


Ännu mer sällan än att jag fastnar på bild är att jag och mannen fastnar på samma bild. Tack för det Nille! :)


Och inte bara en bild, utan två!


På kvällen när alla gäster gått hem igen så grillade vi och avnjöt vårens hittills bästa grillmiddag. Mums!


Totalt sett hade jag en fantastiskt bra och mysig födelsedag med massvis med fina presenter och fina människor och god fika och mat. Jag kan inte klaga på en enda sekund, utan bara säga TACK till alla jag älskar. ♥
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är Du verkligen värd, Gumman!

Kram på Dig!

2009-05-04 @ 21:18:58
Postat av: Annyt

Grattis i efterskott Fia!!!

Postat av: Linnea

Grattis en dag försent! Låter som en riktig toppenfödelsedag :) Kram

2009-05-04 @ 22:04:07
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Susanne H

Grattis i efterskott! Vilken härlig födelsedag du fick.

Kram

2009-05-05 @ 08:44:45
URL: http://snuffehar.blogspot.com
Postat av: Christina

grattis i efterskott! Så ska en födelsedag firas!! Inte för jag känner dig men jag blev riktigt glad när jag läste din blogg. Härligt! +poäng till din man :o)

2009-05-05 @ 18:21:25
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com/
Postat av: Jea

Stort grattis i efterskott!

Kramar Jea

2009-05-05 @ 23:08:25
URL: http://www.kronbladochlantliv.blogspot.com
Postat av: Mia

Ett jättegrattis i efterskott!! Vilka härliga presenter!



Kram!

2009-05-08 @ 18:32:04
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Linda/Gulligullan

Åh vilken härlig dag du fick av dina nära och kära, det är du värd tusenfallt!! ♥

2009-05-09 @ 22:34:33
URL: http://lindasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback