Mars månadspaket från Scrapaddicted

 WOW! Mars månadspaket från Scrapaddicted är underbart snyggt och precis i min smak. Jag kunde inte hålla mig, utan var tvungen att börja skära i papperna direkt.

Paketet innehåller mönstrade papper från Crate Paper och Basic Grey och snygga brads och knappar som passar superbra till, och så cardstock såklart.

 Jag scrappade fem layouter med paketet och då la jag bara till lite floss, tidningspapper och något cardstock. Jag skulle nog kunna få till en layout till med det som är över, så då förstår ni att det är ett fullmatat paket.

Min första layout blev en med ett foto på mannen från den dagen vi fällde träd på tomten inför husutbyggningen. Här använde jag en bit tidningspapper som jag skrynklade och färgade med lite fluid chalk, för att få fram en lite ruff känsla som jag tyckte passade.




Sen gav jag mig på Basic Grey papperna. De har riktigt mustiga och härliga färger och passade perfekt till ett par foton på kidsen jag tog för nåt år sen. Här har jag använt de supersnygga rubonsbokstäverna från October Afternoon som ingår om du väljer det stora månadspaketet. Jag har också använt det nya snygga QKalfabetet Chandelier.




Fotot på lejonen tog jag på Ölands Djurpark och det passade perfekt i färgen till de här papperna. Jag har använt både Basic Grey och Crate Paper på den här layouten och de passar perfekt. De sammetsklädda bradsen från Crate Paper ger en lite lyxig känsla. Här har jag använt QKalfabetet Supermarket precis som på den första layouten.




När jag gjorde scallopkanten på den andra layouten, den med barnen, så stansade jag ut halvcirklar med min cirkelstans. Jag tyckte att kanten som blev kvar på det mönstrade pappret var så fin att jag ville använda den som den var så den fick vara med på den här layouten med mina syrror. Här har jag använt QKalfabetet Oatmeal och favoriten Chocolate. Jag stansade ut olika blommor ur de mönstrade papperna, knycklade ihop dem lite, slätade ut dem och gick över dem med fluid chalk. Sen satte jag fast dem med brads och dekorerade vissa med knappar.




Den sista layouten med det här månadspaketet blev en ganska enkel layout med det snygga prickiga Cratepappret. Även här har jag använt en bit av det turkosa Basic Grey pappret till och det matchar perfekt. Jag har även här stansat ut blommor i papperna som matchar och använt som dekorationer. Till rubriken har jag använt QKalfabetet Jacqueline.



Så rusa nu in i shoppen och köp månadspaketet, du kommer inte ångra dig.

EDIT: Blurrat ansiktena i ett foto.
 

Kommentarer
Postat av: K8an

Riktigt snygga LO`s!!



kram

Postat av: Mia

Massor med snygga layouter du gjort sen sist...både i detta inlägget och innan.



Kram!

2009-03-09 @ 11:31:53
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback