Jag ska bli bättre på att fota - dagens bild 090101

Förra året tog jag massor av bilder, men för det mesta var jag lat och använde bara autofunktionen på min fina systemkamera. Det blev såklart en massa bra bilder ändå, men jag önskar att jag kunde lite mer. Så det här året ska jag lära mig att behärska min kamera bättre. Jag kommer säkert autofota massa med, men jag ska verkligen ta tillfällena i akt och lära mig mer om att fota manuellt. Nu i nyårshelgen har jag tränat på att ta foton när det är mörkt och har då ställt ner min blixt och haft längre slutartid. Jätteskoj att träna på.

En annan rolig grej som jag ska försöka mig på är att ta ett foto varje dag, på något i min vardag. Jag ska samla alla de bilderna i en mapp och sen när året är slut så kan jag öppna den och se tillbaka. Kanske scrappar jag något med.

Första bilden blir på mina och min systers barn. De tittar ut genom fönstret på månen allesammans. Jag är så glad att vi är så nära och att barnen får växa upp tillsammans, nästan som syskon.



 

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Det är vi också glada för:)

kram

Postat av: moster

...och jag är glad för att du Sophia och din syster Paula växte upp tillsammans med nära nog jämnåriga kusinerna Ludvig och Björn...fast idag har ni mera sporadisk kontakt..tyvärr.

2009-01-02 @ 22:03:07
Postat av: Maja Svärd

HAhha alla i skolan kallar Max för guldpojken :D

2009-01-02 @ 22:38:53
URL: http://majasvard.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback