Dagens bild - 090129

 
 
Vincent var pigg och glad hela dagen, men hade lite ont då och då. Han tyckte att det var kul att jag hade kommit till sjukhuset och han visade glatt mig runt. Han hade pratat mycket om dagterapin där han och Andy varit dagen innan och vi skyndade oss ner dit efter frukosten. Men vi blev besvikna när vi kom ner, för där var stängt pga utbildning. Så vi promenerade bort till centralblocket och köpte en glass till Vincent, sen gick vi tillbaka till avdelningen. De blev förvånade att se oss så snart igen och när vi berättade att dagterapin var stängd, så tog en av sköterskorna fram en nyckel och sa att vi kunde gå ner där ändå. Lycka! Vincent var överlycklig och vi fick ha hela dagterapin för oss själva. Vi spelade massor av spel och Vincent målade med vattenfärger och jag läste hobbytidningar. Sen gick vi upp för att äta lunch.

Efter lunchen fick jag hela proceduren med kateter och påse förevisad för mig och jag lärde mig allt om hur jag skulle sköta Vincent. Vincent såg en film på min dator jag hade med, och sen kom Andreas och hämtade hem oss.

Det var skönt att få komma hem tyckte både jag och Vincent.
 

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

...och du läste hobbytidningar... asgarvar

Postat av: Moster P

Mosters modiga, duktiga kille! Önskar jag var lite närmre så jag fick pussa och krama på honom!!!

Hälsa!

2009-02-01 @ 17:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback