Till minne av Chris


När jag började scrappa i början av 2006 så kom jag i kontakt med ett gäng tjejer i Malmö som träffades och pysslade tillsammans då och då. Bland dessa tjejer fanns också Chris, en varm härlig tjej som man inte kunde låta bli att tycka om.

För drygt ett år sedan fick vi reda på att Chris hade cancer och på Påskafton i år orkade inte hennes kropp kämpa mer, utan gav upp, och hon fick somna in. Jag tyckte väldigt mycket om Chris och kommer att sakna henne massor. Våra pysselträffar kommer inte att bli detsamma utan henne.

Millan som var väldigt nära vän med Chris har tagit ett fantastiskt initiativ tillsammans med Cecilia Wiking. För att hedra Chris minne och för att hjälpa andra med cancer har de skapat två stämplar till minne av Chris. För mer information om projektet,
läs här.

Stämplarna köper du hos Stämpelgården (släpps kl 10 idag) och alla intäkter från stämpeln går oavkortat till Cancerfonden. Se till att du hinner innan de tar slut, de finns bara i mycket begränsad upplaga!



Stämplarna kostar 100 kronor och då går 100 kronor till Cancerfonden. Fantastiskt.

Igår var jag och ett gäng av Skånepysslarna på Stämpelgården och hjälpte till att packa stämplarna för försäljning. Det var inte mycket, men det kändes bra att hjälpa till lite i alla fall.

Vill du stödja insamlingen till minne av Chris kan du även göra detta på cancerfondens sida:
http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=140
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback