Heidi Swapp-papper från Scrapaddicted

Förra veckan fick jag hem ett härligt paket med papper från Heidi Swapps senaste serie Runaway från Scrapaddicted. Oojojoj, vilka härliga papper!! Jag har scrappat som en tok. Som vanligt.

Jag älskade de här papperna. De var otroligt mångfacetterade och gick att ha till många olika saker. Jag har scrappat barn-, semester- och kärlekslayouter med dem och det gick lika bra vilket som.

Det var dessutom supersmart med papper som har ett par matchande journalingspottar i kanten eller en snygg scallopkant. Det blir ju så mycket lättare att få layouterna sammanhållna då.


Först ut är en layout på mig och min man. Jag har använt pappret med de typiska Heidi Swapp damaskerna, och en journalingspot från ett av de andra papperna med chipboardbokstäver i. För att ytterligare sätta fokus på mig och min man har jag satt en blingcirkel runt oss. Det är ett bra sätt att få lite mer attention i en bild.




Sen scrappade jag en layout med Ella på. Det var en härlig bild på henne, där man verkligen kan se hennes attityd och lite surare sida. Då tyckte jag att det passade perfekt att göra en svart sida med rosa som härlig kontrast. Jag scrappar hennes album i A4format.
Här har jag stansat ut cirklar ur ett av papperna med en cirkelstans, chalkat dem med rosa fluid chalk och lagt dem omlott.




Jag använde även de här papperna till en layout till med Ella på. Fast den här gången var det till familjens album och jag valde vit cardstock. Jag mattade det rosa pappret med svart bazzill och använde en av de nya härliga Bazzill Just the Edge som kant. De är underbara att jobba med. De passar nästan överallt. För att få lite dimension i layouten satte jag ett av de små fotona på distanskuddar.




Jag och mina systrar har ju just varit en vecka i Turkiet och det lyckades bli en Turkietlayout med de här papperna också. Som jag sa, de här papperna passar verkligen till allt. Det albumet scrappar jag i letterformat. Här har jag tagit fasta på det blåturkosa i fotot och tagit fram det genom att använda en matchande fluid chalk på de svartvita papperna och journalingspotten. Även här har jag använt Heidi Swapp blingramar för att fokusera i fotot.




Den sista layouten jag gjorde med det här paketet är till mitt Islandsalbum, från mannens och min semester där tidigare i år. Vi testade på lite av Reykjaviks uteliv och jag lyckades ta en riktigt fräck bild av mannen i en bar där. Här kompletterade jag de svartvita Heidi Swapp papperna med röda detaljer. Här har jag också använt en Bazzill Just the Edge, fast denna gång en röd. Bazzillblomman jag har använt här är en av mina absoluta favoriter. Den passar liksom alltid in. Och med en knapp med lite floss i så blir det komplett.




Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Oj vad mycket man kan göra med dessa papper, de vinner i längden, gillar attityd och love....så snygga

Barhäng är ju läcker, vilekt tufft foto

Kram Aase

Postat av: Mia

Fy sjutton vad snygga!! Det började klia i scrapfingrarna direkt....vill lifta allihop!



Kram!

2008-06-11 @ 21:07:52
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: HannaP

Jösses vilka fina layouter! Gillar allt du gör!

2008-06-13 @ 17:20:01
URL: http://www.hannapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback