Bilder från Stockholmsresan

Här kommer (på begäran) ett litet urval av alla de bilder som vi tog när vi var i Stockholm.

Först en bild på mig och kidsen vid slussen:



Vincent njuter av stan:



Efter att ha gått runt i Gamla Stan var det dags för en (dyr) fikapaus. Men gott var det och latten var supergod.



Vi lyckades komma precis till vaktombytet på slottet.



Vincent tyckte att det var urhäftigt att få se kungens vakter.




Jag och Ella.



På kvällen hälsade vi på våra goda vänner, familjen Anderberg som köpt hus på Tyresö. De bjöd på härlig grillad mat.



Efter maten tog vi en promenad och vissa tog ett kvällsdopp.



Vi åkte en hel del båt när vi var i Sthlm. Vincent tyckte det var jättespännande.






Ungarna tyckte att det var härligt att få vara så mycket med sin moster.



Och vi tyckte det var härligt att vara tillsammans. :)



Ella, en riktig citybrud!



Vi träffade min tvillingmammekompis Louisa och hennes söta tjejer, Norah och Noomi.



Glasspaus.



När man gick in på Skansenakvariet var man tvungen att gå runt om den här högen av lemurer. Sååå söta de är!



De hade en klapphörna där man kunde klappa en orm och en fågelspindel. Ella vågade inte klappa ormen, men spindeln klappade hon gärna (säkert fem gånger). Hon tyckte att den var gullig. Jag gillar ormar så den klappade jag. Men när jag såg att Ella klappade spindeln så var jag ju tvungen, och det var faktiskt inte så farligt. Den var mjuk. :) Såå stolt jag var att jag hade klappat den sen.
(Andréas och Vincent vågade inte klappa alls, och Paula klappade ormen men inte spindeln.)



Ella klappar spindeln:



Paula och jag och barnen njuter i parken.



Sockervadd är ju ett måste!



Vincent körde bil!



Sen gick vi till Rosendals Trädgård och njöt av en god fika.

Paula och Andréas myser över kaffet. "Jao vill hao gaffe neu!!"



Ella älskar Peter!



Tuffa killar



Coola brudar



Paula med barnen på Karlsson på Taket föreställning på Junibacken.
Fy vilken rip-off det stället var!!



Till sist en söt syskonbild på mina kära småkids. De var såå duktiga hela resan.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så härliga bilder, det syns att ni hade en underbara semester i Stockholm!

Postat av: Elenore

Härliga bilder, skrattade gott åt "lemur-högen"! Dom är ju så söta, sist jag var där satt dom flesta och solade. Såg ut som dom satt och mediterade =)

2008-07-19 @ 15:59:19
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Mia

Förstår att ni haft en underbar tripp till Stockholm! Ser härligt ut! Tack för länkhjälpen...förstår nu hur jag ska göra. =)



Kram!



PS. Jag hade hellre klappat spindeln än ormen! =)

2008-07-21 @ 11:46:25
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Tvillingmamma Lotta

Åh, vilka härliga bilder!

Och vad kul att ni träffade Louisa och tjejerna! Så kul att få se bilder på dem, det var ett tag sen!



kram, Lotta

2008-07-22 @ 18:01:31
URL: http://tvillingmamma.blogspot.com
Postat av: Louisa

Sååå underbara bilder!

Tack igen för en supertrevlig dag.



Kram Louisa

2008-07-24 @ 12:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback