Jag gav med mig

 
Igår efter att jag hade hämtat Ella hemma hos en kompis så berättade hon för mig om kompisens julkalender. Tydligen så hade kompisen en sån där kalender där man för öppna ett litet paket varje dag. Men hon hade också en chokladkalender som Ella och Vincent. Detta tyckte Ella var så orättvist, varför skulle kompisen få öppna ett paket varje dag och inte hon? Hon bröt helt ihop över det här och undrade om det var så att tomten inte tyckte lika mycket om henne som om kompisen. Jag brukar vara ganska hård och principfast, men detta var mer än mitt mammahjärta pallade med.

Så idag har jag fixat och donat och från och med idag har mina barn också varsitt paket att öppna varje dag fram till julafton. Mest smågrejer och så nån större grej som man kan pyssla med på de dagar där vi är lediga. Ungarna blev jätteglada när de kom upp från att ha sett julkalendern och upptäckte att något hade hänt och de hade fått paket. Jag har spikat upp varsin spik och hängt ett långt snöre ner från det där jag fäster små paket med nummer (nu kommer alla siffror från thickers till användning) med tvättklämmor. När de såg den hade jag bara hängt upp tian men nu är det fullt med små paket. Det saknas ett par stycken, men det får jag fixa längre fram.

Jag ska se om jag kan ta en bild på det imorgon när det är lite bättre ljus.

 

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Lilla snuttisen, gullebarn och hjärteknipare.... pussa henne från mig

Postat av: Anna-Carin/anaber

Ååååh,jag förstår att ditt mammahjärta smälte! Vill gärna se bild på adventskalendern.

2008-12-11 @ 09:59:14
URL: http://anaberscrap.blogspot.com
Postat av: Mamma/Mormor

Den Ella, den Ella!

Hon vet hur hon ska linda en om lillfingret!

Nu ska vi snart åka och hämta dem!

Vi ses, kramar!

2008-12-11 @ 13:10:14
Postat av: Aase/ängel60

Allt för barnen, de vet precis hur de ska göra....

Klart att mammas hjärta smälter.

Fin tolkning av veckans skiss

Kram Aase

2008-12-11 @ 13:51:53
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: DIana/Sayurii

Ibland måste man frångå sina principer! :)

2008-12-11 @ 15:12:59
URL: http://dagenidag.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback