Finare godispåsar att ge bort


Så här strax innan jul är man ofta bortbjuden på glöggkalas eller annat julmys och ska ha med sig något litet. Jag vill inte ge för mycket, men någon liten grej som tack.

I år bestämde jag mig för att göra små söta godispåsar. Jag gjorde en mall i photoshop som jag skrev ut på lite tjockare papper och klippte ut. Detta la jag sedan på cardstock och ritade runt och klippte sedan. Om du vill ha min mall så finns den sist i det här inlägget.

Jag bigade vissa på längden och andra på tvären, för att få lite omväxling. Sedan dekorerade jag dem och fyllde cellofanpåsar med lite olika godis. 

 


Jag satte två bitar dubbelhäftande tejp på insidan.  



Sen fäste jag godispåsen på den bakre delen. 



För att vara på den säkra sidan häftade jag fast den med. 



Sedan drog jag av skyddspappret på den övre biten dubbelhäftande tejp och stängde igen.  

 

Lite påsar tillsammans med min söta jultomte

 
En närbild på påsarna


Om du vill ha min mall så hittar du den
här eller så kan du klicka på bilden nedan. Spara ner den och skriv ut och använd som mall att rita efter. jag brukar skriva ut mallar på lite styvare papper så kan man spara dem och använda dem många ggr.



Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ser mycket läckert ut!! Tack för mallen också...den är sparad! =)



God Jul & Gott Nytt År!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback