Helg, helg, underbara helg

Jag verkligen älskar helgerna. Det är såå skönt att vara hemma och mysa. Men den här helgen har faktiskt inte varit så inriktad på mys. I fredags åkte jag in till stan och mötte upp Andréas. Sen åkte vi hem till hans kollega en stund och snusade på deras lilla bebis. Såååå söt han var och så liten och fin. Kul!

Sen träffade vi Vivi och familj på en ny restaurang i stan som heter Plockepinn. Andy hade läst om den i Sydsvenskan samma dag och beställde bord där. Det var liksom en tapasrestaurang med en massa smårätter. Det var snyggt, gott och personalen var jättetrevlig. Om ni ska gå dit kan jag definitivt rekommendera lammracks och halstrad tonfisk. Galet gott.

Efter att ha kommit på att vi var i lite senaste laget för att hinna till Nöjesteatern, fick vi lite halvpanik och körde dit i ilfart. Vi hann precis in tills dess att föreställningen skulle börja. Vi skulle alltså se Grease med Nina Pressing och Måns Zelmerlöw. Jag älskar att gå på teater och musikal och vi hade verkligen en riktigt rolig kväll. Men jag tycker inte att det var så bra som jag hade väntat mig. Det var lite för mycket buskis för mig. Men det var ändå en mycket trevlig kväll med mycket skratt. Det var inte heller nån tvekan om vilka de riktiga stjärnorna var. GO Nina! GO Måns!

Lördagen började med en härlig sovmorgon eftersom barnen sov hos mormor och morfar. Såå skönt att få sova lite utan att bli väckt klockan sex!!

Sen åkte vi och hämtade hem ungarna som hade haft det superkul hos mormor och morfar. Skönt att det funkar så himla bra.

Jag åkte sen till Helsingborg med Helena som jag lovat att inviga i scrappingens underbara värld. Det var en rolig mässa med en hel del shopping. :) Precis som det ska vara. Jag hälsade på Millan och Linda i Stämpelgårdens monter. Gud vad fint de hade det.

På kvällen var vi hos syrran och fick världens godaste middag. Sen gick vi hit och åt efterrätt och spelade när och fjärran. Härligt!

Idag är det söndag och vi ska åka till kidsens farmor och farfar och fira deras kusin Johanna som fyller åtta år.

Helgens glädjor:

1. Min familj som jag är otroligt glad att jag har!
2. Att det verkar som om våren kommer på allvar nu. Jag älskar den här tiden på året då det verkligen vänder. Det inger så mycket hopp och ger ny energi.
3. Mina nya scrapgrejer jag köpte på mässan igår!

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ååååh vilken härlig kväll - vad underbart! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback