Fucking jävla skitsnö!

Jag har just kommit hem efter att ha kört hemifrån klockan åtta i morse! Jag lämnade av barnen på dagis och körde sen till Vellinge. Andy ringde mig och sa att jag skulle köra väg 100 för att den var hyfsat ok. Så det gjorde jag. Det gick bra men det tog låååång tid för där var kö och trafiken stod nästan still. Vägen från Vellinge och ut till jobbet var inte så kul att köra och när jag väl kom fram till jobbet så var där höga vallar av snö, och jag vågade inte köra igenom dem för jag visste inte om jag skulle komma ut igen. Så jag kör förbi och vänder bilen lite längre fram och kör tillbaka till en gård där de säljer grönsaker och frågar en gubbe om jag kunde ställa bilen där istället. Det fick jag. Sen går jag tillbaka till jobbet (ca 500 meter) och tar mig igenom 1 meter höga snödrivor och får snö överallt och när jag kommer fram till dörren så upptäcker jag att jag nycklarna hemma!! Det är ju bara inte sant!

 

Så jag får pulsa ut genom snön igen och upp till bilen. När jag kommer fram till den så tänker jag att jag ska köra gamla vägen istället eftersom det var sån kö på väg 100. Det skulle jag inte ha gjort. Den vägen är nästan helt igensnöad och jag höll knappt på att komma igenom. På ett ställe var det helt stopp och jag fick vänta till det kom en traktor som kunde öppna upp så att jag kunde komma igenom.

 

Nu är jag äntligen hemma, två timmar senare, blöt och frusen. Nu ska jag göra mig en cappuccino och värma mig.

 

Fyyyy för den skånska vintern. Jag vill ha vår nuuuuu!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Fy sjutton :( Jag är glad att jag stannade hemma idag också, trots att jag bor inne i stan.

Postat av: Tvillingmamma Lotta

Inget roligt alls...

Jag hade "tur" och var sjuk, sedan i onsdags, så jag slapp ge mig ut.
Jag hade iofs inte kommit ut ändå eftersom jag hade 100 meter parkering med en halv meter snö mellan bilen och vägen...

Kul att "se" dig igen!

Jag har oxå scrappat ungefär ett år nu.
Det är verkligen en sååå rolig hobby!
Jag har en scrapblogg oxå, men den är inte färdiguppdaterad än.
http://scraptokig.blogspot.com

Hoppas allt är bra med er!
Kram, Lotta

2007-02-26 @ 15:49:29
URL: http://tvillingmamma.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej Fialia!

Jag har utmanat dig i min blogg :-)

/Helena115 (från pyssel.net)

2007-03-06 @ 16:07:44
URL: http://chokladbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback