Kidsen kommenterar

Jag har varit hemma med Ella två dagar då hon har haft lite feber och varit lite hängig. Vincent har dock gått på dagis som vanligt. Det märks att de två saknar varandra när de inte är tillsammans. I vanliga fall kan de ju slåss och bråka varenda sekund, men när de hunnit sakna varandra lite så ser det lite annorlunda ut.

Igår fick Ella följa med mig till dagis när jag skulle hämta Vincent, något som hon tyckte var jättespännande. När vi kom dit så stegade hon in och ropade:
-Vincent, Vincent, vad har du ätit idag?
Det är ju det som jag brukar fråga när jag kommer och hämtar, så hon tog väl den rollen.

Sen på kvällen när de låg i vår säng och åt sin kvällsvälling så låg Ella och klappade Vincent på håret, nåt som verkligen inte hör till vanligheterna. Ella är ju inte en så särskilt fysisk person, till skillnad från sin bror som är den keligaste i världen.

Sen idag på morgonen ville Vincent ta av sitt plåster på knät för att se om hans skrubbsår var borta. Det var det, och då utbrister Ella:
-Men vilken tur Vincent!
Och så pussar hon honom på knät. Jag satt och såg förundrat på.

Sen efter det sa hon:
-Du Vincent, du är den bästaste Vincent!

Då höll jag på att smälla av. Vincent såg också förvånad och lite skeptisk ut, men sa inte emot.

Idag har de varit tillsammans på dagis igen så nu bråkar de väl som vanligt igen. Men man får passa på att njuta när det går.


Dagens glädjor:
1. Vi ska hämta hem Andy som varit borta igen.
2. Linda kommer och scrappar ikväll.
3. Kidsen som bara blir roligare och roligare.

Kommentarer
Postat av: Vivi

Jag säger ju det, världens gulligaste ungar, pussa dem från moster..

2007-04-19 @ 21:14:38
Postat av: Paula

Underbara barn, man dööör ju! Puss! /lillasyster

2007-04-20 @ 15:47:57
Postat av: Zarah

Men vad goa de ÄR!! 0_o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback