Dagens bild - 090512

 
Igår skulle jag hämta Vincent tidigare från dagis för att åka på återbesök på barnsjukhuset i Lund. De skulle kolla så att allt såg bra ut efter
operationen i januari. Men de ringde mig ännu tidigare från dagis och sa att Vincent hade skadat sig. Jag avslutade snabbt det jag höll på med och rusade iväg. När jag kom till dagis fick jag se en genomledsen liten kille som satt på en bänk mellan två fröknar och gräääääät. Han hade sprungit och kolliderat med en kille på en sån där tung dagiscykel. Han hade fått den mitt på smalbenet. Han hade jätteont, men jag var ju tvungen att ta honom till hans läkartid i Lund ändå. Så vi körde dit och när vi var där så tittade Vincents läkare på benet och han trodde inte något var brutet och tyckte vi skulle avvakta lite och om smärtan höll i sig så skulle vi åka in.

Vincent ville bara hem så vi åkte hem och gjorde middag. Vincent var ledsen och hade ont hela kvällen och han grät till och med i sömnen på natten. Då insåg jag ju att detta inte bara var en stukning eller så. Snacka om att jag fick dåligt samvete.

Imorse åkte vi till läkarstationen här i Höllviken och blev sen skickade till röntgen på Ellenbogen i Malmö. Jag fick bära Vincent från Hansagaraget till Ellenbogen för han kunde ju inte stödja alls på benet. Oj vad tungt det är att bära 20 kilo barn, jag var helt färdig när jag kom fram. Efter lång väntan röntgades Vincent och vi fick reda på att han hade en fraktur och blev skickade vidare till akuten på UMAS. Där fick vi vänta i flera timmar innan vi äntligen fick komma in och träffa en läkare. Han berättade att Vincent skulle gipsas från låret och ner till tårna och så visade han in oss i ett annat rum. Där fick vi vänta på sköterskan som skulle lägga gipset och sen på sjukgymnasten och sist på att få en rullstol och kryckor till Vincent. Allt som allt tror jag det tog drygt sex timmar innan vi var hemma igen, och då var vi utsvultna.

Vincent har varit så tapper idag, fast han haft såå ont. Nu blir det till att vänja sig vid gips, rullstol och kryckor.

En glass fick han som belöning för att han varit så duktig hela dagen!


 

Kommentarer
Postat av: Annika

Men stackars lille killen! Hoppas han blir av med gipset på kort tid! Barn i den åldern har ju inte riktigt tålamod till att sitta still särskilt länge...fast rullstolsrace kan ju också vara kul!



Annika

Postat av: Mamma/Mormor

Bli snart bra igen allrasötaste lilla unge!

Men du är ju redan en fena på rullstol...

Tusen kramar från mormor.

2009-05-13 @ 00:22:26
Postat av: Linda/Gulligullan

Stackars Vinne :( Han är så duktig och tapper!

2009-05-13 @ 07:39:39
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: K8an

Srackars lille Vince :( Massor av kramar till honom!



2009-05-13 @ 07:50:37
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Millan

Men oj, vilken dag för Vincent! Jag hoppas att det snart slutar göra ont iaf! Ge honom en stor kram från mig!

2009-05-13 @ 08:11:02
URL: http://www.millan.dk
Postat av: Anonym

Men stackars lille vännen! Men säkert lite spännande med gips nu när det onda börjar gå över.

Kram och ge han en till glass från mig :-)

2009-05-13 @ 10:09:12
Postat av: Helena (BoS)

Stackars liten. Men han såg ut att vara vid gott mod ändå med glassen.



Kram H

2009-05-13 @ 10:56:43
Postat av: Anna K

Stackars liten, men vilken duktig kille han är :-)

2009-05-13 @ 11:29:03
URL: http://www.kassfeldt.se
Postat av: Louisa

Asså, om du undrar var det jag som skrev den anonyma kommentaren ovan ;-)

2009-05-13 @ 14:23:30
Postat av: Mia

Nää den stackaren!! Hoppas det kommer att funka bra med kryckor och grejor!



Kram!

2009-05-13 @ 20:28:14
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Aase/ängel60

Åh du milde vad det kan bli.... Vilken tur han fick en glass, det ska man ha efter sådan dramatik

Kram Aase

2009-05-13 @ 23:33:04
URL: http://angel60.blogspot.com
Postat av: LottaRos

Nämen, lille gullungen då!

Stackarn, hoppas att han inte har ont längre.



Så "lustigt", jag pratade med mamma i kväll och hon berättade att hon mött en mamma ur vår föräldragrupp på bvc med hennes son idag på ICA, och han satt i rullstol för att han brutit benet. Han hade varit gipsad i 6 veckor o nyss fått ta av gipset men fick ha rullstol och kryckor ett tag till. Mamma sa att han körde sin lilla rullstol som ett proffs!

Kram på er!

2009-05-13 @ 23:44:57
URL: http://tvillingmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tusen kramar till världens tappraste lilla kille!!!!!

Hur länge skall han ha gipset? Hoppas att det onda går över snabbt...



Kramar Eva

2009-05-13 @ 23:55:22
Postat av: Elenore

Nej men usch, stackars lille V! Hoppas det läker snabbt så han slipper gips i sommarvärmen.

2009-05-14 @ 22:16:22
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback