Fotopromenad med syrran


Igår gick jag och
syrran ut och gick en lång promenad. Vi har ju turen att bo på en av Sveriges vackraste platser, och varje gång jag går ut och går så här så känner jag att jag gör det alldeles för sällan. 2010 ska bli året med fler promenader. Både jag och syrran hade såklart våra kameror med oss, och det blev en hel del bilder. Ljuset var vackert och det blev flera fina bilder. Här är ett gäng av mina. Kika in i Vivis blogg med och kika på hennes.

När man gått ner till Kämpinge Fiskeläge så går man förbi ett gäng hästhagar som brukar vara fulla med hästar på sommaren. Men nu på vintern finns där bara sten, vi kröp in i hagen och tog lite bilder.




Om man fortsätter förbi hästhagarna kommer man ut på hedarna. Här blåser det alltid, men oj vad vackert här är.




En fin liten ravin.




Söt nyfiken hund.




Här har jag vänt mig om och blickar bakåt. Jag älskar de klumpiga bunkrarna. När jag var barn klättrade vi jämt på dem, precis som mina barn gör idag.




Läckra fiskehoddor i motljus.




Här finns inte någon badstrand, men vackert är det.




För det mesta är det väldigt platt häromkring, men just här kan man se att landskapet lever lite.




Bunker igen.




Att en grind kan vara så fin.








Vägen hem längs hästhagarna.







Fåglar fångade i flykten.









Tack syrran för en underbar promenad, det gör vi om snart!


Kommentarer
Postat av: Mia

Då är vi två som lovar oss fler promenader under 2010. =)



Ville bara kika in för att önska Gott Nytt År!



Kram!

Postat av: Louisa

Urläckra bilder!

Blev lite paff att landskapet är helt snöfritt hos er! Kram och tack för det fina julkortet.

God fortsättning!

2009-12-30 @ 15:39:01
Postat av: Viveka på Humlebacken

Å vad fint! Det gör vi om snart!

2009-12-30 @ 16:01:41
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jättevackra bilder, Fia! Ja, vi kan vara lyckliga, som bor på en så vacker plats!

Kram, Mamma

2009-12-30 @ 16:07:15
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: K8an

Mitt nyårs löfte blir att komma och låna er fina natur lite mer ;) hihi



Jätte fina foton! KRAM

2009-12-30 @ 17:32:29
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Linda

Fantastiska bilder du tagit!! Kram ♥

2009-12-30 @ 23:46:41
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: Elenore

Väldigt fina bilder! Men vart har all snö tagit vägen!? Trodde ni hade massa snö i Skåne!?

2009-12-31 @ 14:20:44
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback