Eight is Enough - Rond 3


Nu har jag precis avslutat min tredje omgång av Eight is Enough. Den här gången valde jag lite äldre papper och från olika tillverkare.



De tre mönstrade papperna kommer från Dream Street Papers, Little Yellow Bicycle och Sassafras Lass. Sen valde jag till lite bling, blommor, journalingetiketter från Basic Grey, en tejp från Pink Paislee och ett fint band som
Linda köpt till mig en gång. Jag bestämde mig dessutom för att låta alla mina verktyg ingå som freebies. Utmaningen går ju ut på att man ska använda sina saker.

Så här blev mina fyra layouter:













Nu vet jag inte om det kommer att bli fler Eight is Enough-kit här hemma. Men jag kommer definitivt att ta med mig tänket när jag ska packa för träff nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Tettiz

Skitsnygga layouter - du inspirerar mig verkligen i mitt 8 is enough-tänk! Jag har dock bara hunnit med en LO med mitt första kit, men så är det när man har fullt upp med gäster och kalas och en liten Kajsa att ta hand om. ;) Jag tar igen det sen... ;)



kram

Tett

Postat av: Marie

Ursnyggt, så roligt att du scrappat så mycket!!! Nej det räcker nog med några omgångar i taget, det får en att öppna ögonen för saker man vill använda av det man faktiskt har hemma, än att bara köpa nytt... och det är ju det som är meningen! :D



Men att tänka så inför träffar, gör att man packar lättare....



kram

2010-07-25 @ 11:08:21
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: Nenne

Har precis trillat över denna utmaning (via Tettiz och Sockergrynet) och har plöjt igenom din blogg för att kika på det du gjort. Första omgången: WOW 8 layouter!! och så snygga allihop! andra omgången kan jag förstå att du kände inspirationen tryta - papprena/dekos var helt underbara men efter att ha skapat så mycklet ferån första! :p Den senaste ronden hade så sjukt snygga papper och grejer. Själv är jag superpeppad att ta mig an utmaningen (efter lite DT-uppdrag är avklarade!) Det jag saknar i läget är väl en cuttlebug eller annat att göra bokstäver med, men får väl som du räkna alla verktyg som freebies och lägga till alfan i mitt kit. ;D



Tuisen tack för inspirationen!



Har nog varit förbi här tidigare ngn gång men nu åker du direkt in på min blogglista <3



Kram!

2010-07-27 @ 10:32:33
URL: http://www.creativenenne.blogspot.com
Postat av: Hegu

Superfina layouter! Det roligaste med denna utmaning tycker jag är att man får upp ögonen för allt man har här hemma och verkligen kommer tillskott att börja använda det!:)



Tack för all inspiration!

2010-07-29 @ 19:32:09
URL: http://helenskreativarum.blogspot.com/
Postat av: maskrosfjun/eddy

ojoj vad fina fia! det här var en superbra utmaning, kanske jag äntligen återigen har tid att dyka ner över scrapgrejjerna som ledgat i träda hela våren och sommaren pga av skolan. kram på dig

2010-07-31 @ 10:26:10
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: Nick (Helene Siermans)

Vilken rolig utmaning. Började direkt igår, med en egen omgång. Tror nog inte att det blir åtta LO ;) men man vet ju aldrig.

Ville också passa på att fråga om vad alfabetet som du har använt på några av de senaste LO heter. Det som är stora bokstäver t ex SKOLavslutning och FRUKOST.

2010-08-10 @ 20:25:16
URL: http://helenesscrapbooking.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback