Vinter i Skåne


Vi brukar ju inte ha så mycket snö här i Skåne, men i år har vi haft riktig vinter i en och en halv månad nu. Vi brukar kanske ha minusgrader i en vecka eller så. Så det här är vi inte alls vana vid. Men jag som egentligen avskyr snö och minusgrader har faktiskt kommit på mig själv med att njuta av vintern i år.

Idag tog jag mig en liten promenad på egen hand för att dokumentera lite. Jag gick inte så långt, bara ner till havet och tillbaka, för jag fick pulsa fram i en halv meter snö på flera ställen och det blir ju lätt lite jobbigt.

Så här ser vårt lilla hus ut i snöskrud:


Tallarna var ordentligt snötyngda.


Så här ser min väg till stranden ut för tillfället.




Så här är man ju inte van att se badhytterna.


På väg hem.


Här var det riktigt jobbigt att gå. Jag sjönk ner till knäna för varje steg. Men det var ändå härligt!


Ungarnas julklappscyklar har inte precis slitits ut ännu.


Undrar hur länge vi kommer att fortsätta ha vinter här nere. Termometern visar på -11 nu.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefina bilder! Och visst var det jobbigt att gå idag... Kolla på min blogg!

Kram!

Postat av: Linda/Gulligullan

Superfina bilder! Jag njuter också av vintern :)

2010-01-31 @ 07:37:54
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: Katarina Skylare

Hej!

Jag hittade din jättefina och inspirerande blogg via Linda/Gulligullan.

En av mina allra bästa vänner bor i Höllviken. En känsla jag fick när jag tittade runt och såg dina fina bilder är att jag "kände igen mig". Kan det vara så att det är i härliga Höllviken vi är?

Kramar från ett Jämtland som också har mycket snö och kallt,

Katarina "amospersson"

2010-01-31 @ 10:04:30
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: k8an

Sååå härliga foton!!

2010-02-01 @ 07:31:40
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: moster

Jag riktigt känner kylan och friskheten från de vackra vinterbilderna! Och din väg till stranden känner jag så väl sedan barndomens cykling till kanalen...

2010-02-01 @ 12:15:28
URL: http://strandrosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback