Första alstren för Designat!


För en dryg vecka sen fick jag mitt första DTpaket för
Designat. Det var superfina papper från Fancy Pants och Jillibean Soup. Jag satte igång direkt och igår bloggade jag mina första layouter i Designats blogg.

I mitt allra första DT-paket fick jag ett underbart bracketpapper med hjärtan och prickar från Fancy Pants (Heart Dots Bracket) som jag blev superförtjust i med en gång. Ibland när jag får sådana så har jag svårt att veta vad jag ska göra med dem, men inte den här gången, layouterna scrappade nästan sig själva.

Den första layouten jag gjorde med det här pappret är den här. Med två söta bilder som jag tog på lucia på vår strand, med min man och våra kids. Jag har också använt en journalingruta från pappret Vintage Valentine Cards som jag klippte ut för hand.



Jag häftade fast en söt biljett från Jenni Bowlin att skriva datumet på. Jag gillar att sätta datum på layouterna så jag vet när fotot är taget, och så är det lättare att sortera in dem i album sen.

Med i mitt paket fick jag också några jättefina spetsar som precis kommit in i sortimentet. Jag knöt en av dem runt fotona för att liksom rama in dem. De finns inte i shoppen ännu, men håll utkik, det är kul med spetsar som är i lite olika färger.



För att markera mönstret på pappret lite mer satte jag Glossy Accents på vissa av prickarna och hjärtanen och satte även dit lite bling.



Till titeln använde jag Basic Greys Sugar Rush Alphabet. Det är jättesöta rosa bokstäver med prickar på. På arket finns även gråsvarta bokstäver, de använde jag på layouten under.



Min andra layout med Heart Dots Bracket pappret blev till nästan av sig själv. Spillet råkade ligga på ett papper och så var det nästan klart. Jag tycker att det blev lite kul att scrappa mellan de mönstrade bitarna istället för på, som jag oftast gör.



Även här använde jag en av Jenni Bowlins biljetter att skriva datumet på. Jag häftade också på en bit blå spets och satte dit några halvpärlor.



En liten blomma och ytterligare en halvpärla.



Här har jag använt båda bokstavstyperna från Basic Greys Sugar Rush Alphabet och sen satt Glossy Accents på dem för att få lite djup.


Nu ska jag fortsätta skapa med mitt härliga paket!


Kommentarer
Postat av: Lisbet

Tar mig en tur via ”min bloggrunda” sida. Om du tycker det är olämpligt så plocka bort min kommentar. Det är så farligt att surfa runt för jag måste titta på det du gjort sedan sist.



HUR SNYGGT SOM HELST....wow...



Jag vill bara berätta att vi har rea på Articsisters stämplar i helgen så vi får rum med de nya som kommer in. Vi öppnar upp med 50 % rabatt. Ett perfekt tillfälle att fynda fina textstämplar inför tillverkningen av Alla hjärtansdagkorten. Vi har REA från fredag den 14 januari till söndag den 17 januari.



Välkommen in

Lisbet

Articsisters

Postat av: ANNAANNA

Såna där blompärlor som man kan använda och göra änglakjolar av finns hos blandandra barapyssel.se och hos fruparla.se



2010-01-17 @ 22:28:18
URL: http://wonderings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback