Ur barnamun


Imorse innan vi skulle åka in till sjukhuset med Vincent så låg Vincent i Ellas säng och kelade med vår katt Sigge. De är bästa vänner i världen och Vincent sa att han skulle sakna Sigge så när han skulle vara borta en hel vecka. Ella tyckte synd om honom för han kunde ju inte ta med sig Sigge på sjukhuset, men då kom hon på den smarta idén att ju Vincent kunde få låna med sig hennes gosekatt, Kelly, som är väldigt lik Sigge. Så skulle han ha någon att gosa med när han saknade Sigge.

Men när vi kom hem idag så upptäckte Ella att vi glömt att ta med Kelly, hon låg kvar på Ellas säng. Så när hon lite senare pratade med sin pappa i telefon bad hon att få prata med Vincent. Då sa hon till honom att hon skulle ta med Kelly när hon kom för att hälsa på på torsdag. Det tyckte han var jättebra. Och sen säger hon:

-Och du Vincent, mitt hjärta är lite tomt när du inte är här. Puss och kram och sov så gott.

Då dog jag lite grann. Det var så himla fint och ärligt. Det är underbart att se när ens barn älskar varandra.

Och så kom jag att tänka på hur konstigt detta måste vara för dem. De är ju alltid tillsammans. De går i samma klass, de är tillsammans hela dagarna och kvällarna och gör allting tillsammans. Det enda de gör var och en för sig är att sova i varsitt rum. Så den här veckan måste kännas så lång och konstig för dem. Men Ella får följa med till sjukhuset och hälsa på när Andréas och jag byter av varann.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Så himla gulligt!! Tyvärr har jag inga bra tips på underhållning men jag hoppas att veckan på sjukhuset går snabbt :)

Postat av: Linda

Åhh vad fint sagt av Ella!! Jag börjar ju lipa, sicka gosungar de är ♥ ♥ ♥

2010-04-21 @ 07:32:03
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: k8an

Fina barn!! En tår letade sig ner för min kind!

2010-04-21 @ 08:50:48
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: lillmoster

här sitter jag som ett fån på jobbet med tårar i ögonen. som tur är ler jag från öra till öra samtidigt. de är för underbara, dina barn!

2010-04-21 @ 09:37:54
Postat av: Jenny Sandberg

Finaste lilla E - ja ni har då världens goaste barn! Blir helt gråtig av detta fina inlägg. Hoppas veckan går i raketfart <3

2010-04-21 @ 12:27:58
URL: http://www.jennysandberg.se/blog
Postat av: Mamma/Mormor

Dom är sååå gulliga mot varann! Världens gulligaste!

Kraaam!

2010-04-21 @ 15:28:48
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Ååå, mitt hjärta känns också lite tomt, eller kanske helt proppfullt!!!

2010-04-21 @ 19:56:12
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Eva

Åh så söööööööööööööt hon är Ella...ja, båda två såklart! Speciellt att ha syskon och kanske extra speciellt att ha ett tvillingsyskon, precis som du säger gör de ju liksom allt, allt, allt ihop. Dä är nog mer ihop än någon annan.



Kramar till hela familjen från oss i Gbg

2010-04-26 @ 11:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback