Mina alster av gästdesignerpaketet från Designat


Vilket underbart paket jag fick av Camilla på
Designat, det var väl ihopsatt och passade mig jättebra. Det var mustiga färger och en helt fantastiskt snygg cardstock från Jillibean soup. Jag satte igång direkt och började scrappa med det. Jag fick ihop fyra layouter och två kort.





Jag klippte ut grenarna med blommor från Autumn Blossom pappret och använde dem som dekoration. På det röda mitt i blommorna har jag satt lite glitterlim. Det syns tyvärr inte så bra på bild, men det är jättefint i verkligheten. Alfabetena jag har använt till titeln är Whimsies alpha Chocolate från Pink Paislee. De är helt underbara, jag älskar att använda mer än ett ord i mina titlar och har dem gärna i olika storlekar, och med det här alfabetet får man både de större och de små cirkelbokstäverna. Perfekt!


Närbild på blommorna.

De här papperna är verkligen mustiga och höstiga och passade perfekt till det här fotot på min son Vincent. Även om det är taget på sensommaren så är det också lite höst över det, kanske för att det är taget på kvällen.



Jag stansade ut en swirl i ett utav papperna och använde 3d-lack och halvpärlor för att göra den lite mer speciell. Jag satte även 3d-lack på titeln.


Grunden till den här layouten utgörs av Jillibean Soup Kraft och det vackra die-cut-pappret Deborah från Melissa Frances. Jag har satt fotona på vit fotomatta och sen använt distanskuddar för att få dem att stå ut lite från pappret. Även här har titeln fått 3d-lack och jag har använt Pink Paislees minibokstäver.




De här papperna från Lily Bee var inte riktigt lika de andra, men de passade perfekt till det här härligt somriga fotot på mina två barn och en av deras kompisar när de äter glass i trädgården.


Jag har använt två av journalingrutorna från Pink Paislee, den ena sitter under titeln och den andra är den lilla gröna tagen som sitter uppe vid fotot, jag har bara skurit ner den lite. Sen har jag använt lite orange bling.



Jag har använt Pink Paislees minibokstäver till en del av titeln, och den andra delen har jag stansat i Coffee Dot från Bo Bunny.




Kortbasen till det här halloweenkortet utgörs av Coffee Dot från Bo Bunny, ett ursnyggt mönstrat papper som jag tycker passar perfekt som cardstock eller kortbas. Jag skar ut tre ovaler i pappret Smashing från Lily Bee och monterade ihop dem med distanskuddar så att det såg ut som en pumpa.




Mina föräldrar kom hem idag efter två veckor i Turkiet och jag åkte hem till dem innan de kom hem och satte en bukett rosor och ett kort för att önska dem välkomna hem. Kortet slängde jag snabbt ihop av lite svart cardstock och en del av spillet som jag hade kvar från paketet. Lite mönstrat, ett journalingkort och några färdiga stickersbokstäver är allt som behövs för att skapa ett snabbt kort.






Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Super fina alster läckra kombinationer av läckra färger. Kortet välkommen hem så snyggt! Den översta LO Perfect modell, så fin färg kombo!

Kram kram Aase

Postat av: carina

Underbara alster!!♥

2009-10-26 @ 19:52:35
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: myamia

helt underbara alster. ser ut som ett kanonbra sammansatt paket! kram

2009-10-27 @ 08:49:26
URL: http://www.myamias.blogspot.com
Postat av: Anna

Jättefina!

2009-10-27 @ 22:48:41
URL: http://pyssloteket.wordpress.com/
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Och vi vill än en gång tacka för välkomnandet med blommor och kort och för middagen! Kram!

2009-10-28 @ 22:27:10
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Susanne H

OMG du är så duktig! Ursnyggt!! Älskar den översta LO´n massor.

Visst är Jillibeansoups kraft-cardstock helt underbar. I löv it.

Kram

2009-11-05 @ 14:50:18
URL: http://snuffehar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback