Dagens bild - 090315

 
Idag har varit en riktigt skön söndag. Jag började dagen tidigt, eftersom det var min morgon att gå upp. Tjugo i sju så stod det två femåringar vid min säng. Jag fattar inte hur de kan vakna så tidigt när de gått och lagt sig sent två kvällar i rad. Men det var bara till att stiga upp och låta mannen sova. Jag sov ju igår.

Men ungarna var snälla och lekte och kollade morgontv så jag hann minsann städa köket och scrappa en layout. Sen väckte vi mannen och så åt vi frukost. Sen fixade jag lite med tvätt och lagade lite jeans och var allmänt duktig.

Sen ringde jag min kära mamma och pappa och frågade om inte de ville gå ut och gå med mig och barnen och det ville de. Så skönt att komma ut lite. Vi gick ner på stranden och barnen klättrade på bunkrarna och vi hade jättemysigt. Jag längtar dock till det är liiiite varmare och torrare så att man kan ta med sig en termos med kaffe också ner.

Efter det gick barnen hem med morfar och såg en film och mamma och jag gick vidare för att sen gå hem till oss och påbörja jätteprojektet Allan som jag bara skjutit på och skjutit på i evigheter; att sortera alla mina layouter som ligger i höööögar här hemma. Men jag har varit så ambivalent ang hur jag ska sortera dem. Ska jag sätta dem i ordning så som jag gör dem (jag scrappar inte kronologiskt) eller ska jag sätta dem i ordning efter när fotona är tagna. Jag valde till slut det senare. Det blir ju roligare att bläddra i dem då. Sen sorterade vi ut så vi fick vissa temaalbum med, som bröllopet, Islandsresan, Stockholmsresan mm.

Jag hade köpt på mig ett gäng album, men inte tillräckligt. Så om det är nån som vet jag kan hitta svarta American Crafts 12x12 D-ring-album gärna till bra frakt och en butik som har ca 3-4 stycken hemma så hade jag blivit såå glad!

Så här såg bardisken ut mitt i sorterandet:



När jag började scrappa för tre år sen så satte jag bara in i album huller om buller, men nu har mamma och jag bestämt att vi ska slita ut alla dem också och sortera om så att fotona kommer i kronologisk ordning. Har man inte tillräckligt att göra så skaffar man sig.

Hur sorterar ni layouter??
 

Kommentarer
Postat av: Tettiz

Himmel vilket jobb!!



Jag satt just idag och funderade över hur jag vill sortera mina LOs. Som det är nu har jag bara stoppat in dem, en efter en, vartefter de blir gjorda. Dock lutar det nog åt att stoppa in dem kronologiskt, det känns nog bäst för mig också.



Lycka till med det fortsatta albumfixandet!



kramar i högar

Postat av: Sara

Du har kommit igång med det nu? Antar att du behövde nåt att göra, nu när du sorterat färdigt i ditt rum... ;)



Gordons bilder sorterar jag (eller jag har tänkt iaf) i kronologisk ordning efter när fotona togs. För mig känns det extra viktigt när det är albumet över det första året jag håller på med.



De andra layouterna har jag huller om buller för tillfället (utom Azorerna-albumet, som jag kör i kronologisk ordning efter hur resan var upplagd) men jag ska sortera om dem också hade jag tänkt.

2009-03-15 @ 23:12:12
URL: http://sara.dahlblom.com
Postat av: Linda

Vilken härlig dag, ni verkar ha haft!!



Men gud vilket jobb med LO:arna men det känns som en bra plan.

Jag kommer nog att göra som du med tiden, sätta in dem efter foton och inte när de är scrappade.

2009-03-16 @ 08:44:19
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com/
Postat av: Aase/ängel60

JA det här med album är en ständig fråga även för mig. har en hög som ska in i album de också...

Jag sätter in efter datum på fotona, har man Ac albumen kan man ju göra det fast man inte scrappar kronologiskt. Har även två postbaound album till Skottland och ett till Gotland sommaren 2008

Vet att det finns AC album till bra pris och bra frakt hos Handstämplat.... www.hanstamplat.se



Kram Aase

2009-03-16 @ 09:47:12
URL: http://angel60.blogspot.com
Postat av: Annyt

Blää vilket jobb!!

Har än sålänge bara funderat på det där, men jag orkar inte!!

Skulle nog egentligen vilja att dom satt kronologiskt efter datum, men med postbound går det fetbort...nu sitter dom i den ordningen jag gör dom.

Kramen// Anna

2009-03-16 @ 13:11:52
URL: http://annyt.blogg.se/
Postat av: ANNAANNA

Men tänk vad bra det blir sen när alltihop är gjort... nästa LO du gör vet du ju precis vart den ska in å då är det bara en som ska tas hand om.



Å va bra att din mamma hjälper dej, det är så mycket ttevligare att jobba när man är två.

2009-03-16 @ 15:14:10
URL: http://wonderings.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja eftersom jag scrappar kronoligskt har jag inte det problemet. Men jag har samma problem som du, jag saknar album.



Vårkramen Anna

2009-03-16 @ 15:27:34
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det här inlägget fick mig att tänka till :)



Än så länge har jag bara satt mina layouter i den ordning jag gjort dem men tanken är att jag så småningom ska sortera dem kronologiskt. Mitt lilla problem är att jag scrappar i olika format. Jag håller dock på med ett album om en familjeresa helt i lettersize. Det får nog bli så i fortsättningen; tema-album där alla layouter är i samma format. För egentligen gillar jag ju ordning och reda :P

2009-03-16 @ 21:32:52
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Har några temaalbum, Köpenham/Skåne/Paris-semestrarna, och sen har A ett 12" och ett 8" som jag försöker fylla. Nora har också album i båda formaten, men betydligt fler än ett. Sen har jag en BOM i 8" åt mig själv och ett par famljealbum i 12" med lite diverse. Inom själva albumen försöker jag sortera i den ordning fotona är tagna. Det svåra är bara att bestämma vilken LO som ska in i vilket album :-)) Thank God för digitala bilder!

2009-03-19 @ 21:51:36
URL: http://pysseloprat.blogspot.com
Postat av: Erica

Vilket jobb!! Har oxå funderat på att sortera men det har ju inte blivit av. Så nu sätts de bara in i den ordning de blir gjorda och det har blivit rätt blandat med årgång på bilderna. Men kanske en vacker dag jag tar yag i sorterandet jag med.

2009-03-23 @ 16:24:08
URL: http://spacemouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback