Dagens bild - 090311 - 090312

 
090312 - Elarbete
Äntligen fick vi upp belysningen över ena köksbänken som gick sönder för flera månader. Ibland tar sånt sån tid, men oj vad skönt det är att ha ljus igen. Puss älskling!




090311 - Älsklingsmat
När jag var liten älskade jag kokt kyckling med ris, morötter och currysås och önskade mig det varje födelsedag. Jag älskar fortfarande och lagar det precis som min mamma. Det bästa är att ungarna älskar det lika mycket som jag och äter som hästar när det serveras. Mannen protesterade i början, men nu tycker han också jättemycket om det.



Vad har ni för älsklingsmat från när ni var små, som ni fortfarande älskar?
 

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Förutom mammas (eller pappas) kokta kyckling med ris och currysås:) så gillar jag fortfarande bruna bönor. Inte så mycket att jag äter det på alla födelsedagar, som jag gjorde när jag var liten, men jag älskar det fortfarande.

Postat av: Linda

Det vet du redan, kokt kyckling med currysås och ris ;) När jag var riktigt liten älskade jag makrillsoppa...sen fick jag för mig att fisk inte var gott.

2009-03-13 @ 14:21:37
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: Mia

Då måste jag nog säga spaghetti och köttfärssås...med paprika i förstås. =)



Kram!

2009-03-13 @ 15:20:38
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Mamma/Mormor

Ni får inte glömma fläskbensgrytan!

Den gillade ni allihop!

2009-03-13 @ 17:48:22
Postat av: Jeanette

köttbullar med sås, hemgjort mos och lingonsylt, ville ha det på bröllopet men p vägrade.

eller korvgryta.

kram på dig!

/Jea

2009-03-13 @ 22:13:21
Postat av: Kicki

Leverbiffar med gräddsås, stekt lök och lingonsylt! Mums! :)

2009-03-13 @ 22:30:51
URL: http://nifty.blogg.se/
Postat av: Ika

Jag gillar oxå starkt Kokt kyckling med ris och curry..men min favorit som liten och även nu är..kokta grisa rumpor med grädde,rödbetor och kokt potatis.

2009-03-16 @ 09:33:41
URL: http://www.scrapika.blogspot.com
Postat av: Louisa

Mammas dillkött med potatis. Har försökt fixa lika gott själv men det verkar omöjligt.

2009-03-18 @ 10:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback