DT-uppdrag - Maya Mist

Häromdagen fick jag hem ett härligt paket från Jane på Scrapaddicted med Maya Roads senaste produkt nämligen deras spraymist. Det är som en tunn men helt täckande färg på sprayflaska. Jag var jättenyfiken på den och med all rätt, den är så härlig att jobba med! Jag kommer definitivt att köpa fler färger.

Det första jag bestämde mig för att testa med den var att spraymåla chipboarddekorationer. Många av oss har gamla råa chipboardalfabet och andra dekorationer som man aldrig orkar måla. Men med den här sprayen blir det urenkelt. Jag la upp några swirlar och några bokstäver på ett skyddspapper och sprayade. Det täckte fort och var lätt att få jämnt. Det torkade dessutom på ett kick!

Bokstäverna: 
 

Sprayade: 
 

Jag lyfte upp dem ur färgen och la dem vid sidan så att de skulle torka snabbare: 
 

Sen sprayade en swirl med men den har jag inte fångat på bild.

Sen plockade jag fram det här mönstrade pappret från RoseMoka: 

 
Och så sprayade lite på det för att göra det lite skitigare. Jag höll en bit ifrån för att få en jämnt sprayad färg. 

 

Sen använde jag det pappret som bakgrund till min layout. 

 



Eftersom färgen var så lätt att spraya på jämnt och dessutom var så tunn så passar den perfekt att använda om man vill göra eget mönstrat papper. Jag skulle göra ett grattiskort till min svåger och ville ha det i svart och grönt, men eftersom jag inte hade något papper som passade så gjorde jag mitt eget. 

 


Jag använde Revolution-dien flourish och stansade ut swirlar i vanligt kopieringspapper. Dessa drog jag sedan genom mitt X där jag hade repositionable tejp i. Sen klistrade jag upp dem i mönster på ett grönt cardstock. 

 

Sen sprayade jag med misten över det. 

 

Jag lät det torka och pillade sedan av alla swirlar, de var lätta att få av. Resultatet blev ett jättesnyggt mönstrat papper. 


 

Jag tog sedan en av mina underbara Maya Road swirlar och sprayade den med. Jag hade lite ont om tid så jag torkade den med min värmepistol. Det gick hur bra som helst. Sen gjorde jag ett grattiskort. 

 

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Får nog skaffa den där färgen ser lättarbetad ut, vilekn härig Lo på Ella och vilket fint foto på henne, gillar också hur kortet blev, läckert.

Kramkram Aase

Postat av: Anna-Carin/anaber

Kanonfint kort! De där färgerna verkar vara nästa grej som ska skrivas upp på önskelistan. ;-)

2008-09-30 @ 18:32:14
Postat av: ANNAANNA

Myyyycket snyggt.



Märkte du mycket skillnad i färg dvs hur mycket det blev samt i "blöthet" beroende på hur nära du var det du sprayade på?



Jag har Mist av ett annan märk och om jag är för nära så tycker jag att allt bara blir plaskblött.

2008-09-30 @ 22:22:14
URL: http://wonderings.blogg.se/
Postat av: Mia

Så smidigt! Ännu en måste-ha-pryl! =D Superhäftigt att spraya för att få lite "skitighet"! Blev ju så läckert!! Häftigt med swirlsen på kortet också...kreativt!



Kram!

2008-10-02 @ 09:47:31
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback