Underbara helg!

Den här helgen har varit jätteskön. Vi har inte haft mycket planerat och bara tagit det lugnt. Igår var vi inne i Malmö och fikade på Nesta med ett gäng kompisar. Vi hade Vincent med oss, men Ella var och lekte hos en kompis. På kvällen var vi hemma hos syrran och firade hennes födelsedag. Vi fick massa smaskig mat och hade jättetrevligt.

Idag gick jag, Andréas, barnen och min mamma en superlång promenad på stranden i två timmar. Vi gick ända bort till kanalen och vände. Barnen var jätteduktiga och vi hade så skönt. Jag tog en massa vackra bilder. Bla den på badhytterna som snart kommer bli en canvas.

Här kommer ett urval av dagens bilder.

På väg ner till stranden. Vi har världens mysigaste väg ner till stranden, vi går bara genom skogen och så är vi där. Underbart!


Stranden var fantastiskt vacker idag. Titta noga så ser du ungarna.


Ella skulle klättra upp på varenda bunker.


Visst är det underbart!


Mormor och Ella.


Andréas och Vincent nästa ända framme vid kanalen.


Det låg mycket tång på stranden. Det luktar höst.


Mormor och Ella på väg ut på piren.


Vincent och Andréas gick ändå ut. Vi tjejer vände halvvägs.

Vincent älskade att få komma med ut och titta var morfar och pappa brukar fiska.


Vincent vid fyren.



Ella och mormor skojade med varandra medan vi väntade på att Vincent och Andréas skulle komma tillbaka.


Vi vilade lite innan vi vände hemåt. Kolla, jag har fastnat på bild.


Vincent njuter.


Barnen klättrar ännu mer. Ella är såklart redan uppe.


Som ni kan se var det en underbar promenad. Hoppas att vi kan göra om det snart.

När vi kom hem så gjorde vi varm choklad och mackor och det märktes att vi hade gjort av med energi, för alla var jättehungriga. Sen stack jag och Ella hem till Mormor och morfar och fikade tillsammans med dem och Min söta moster Rig och S-G. Efter det tog Ella och jag bilen och körde och handlade lite. När vi kom hem höll Andréas på att bära in utemöblerna i garaget och jag fick hjälpa till lite med de tunga borden.

Sen var det dags att börja på middagen. Jag hade sett en fläskstek med svål i affären och kunde inte låta bli den. Så vi bjöd hem mormor och morfar på dansk fleskesteg. Smaskens så gott det var.

Andréas och pappa bytte vår diskmaskin medan jag lagade mat och sen åt vi alla en härlig söndagmiddag. Behöver jag säga att barnen somnade ovaggade ikväll och det kommer jag också att göra.

Hoppas att ni haft en lika skön helg som vi!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Så härligt skönt det ser ut! Själv har jag haft en jobb helg men nästa helg är vår helg! Jag hoppas på lika fint väder i Småland då. Jag missade en härlig scrapweekend med Landstoken denna helgen oxå men det tar jag igen till våren! Jag blir ofta inspirerad utav dig och din scrapping, tack för en bra hemsida!

Postat av: Mia

Vilka härliga foton...tänk att bo så nära havet!



Kram!

2008-10-22 @ 18:49:58
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback