Gästdesigner för Magdas!

 
För ett tag sen fick jag hem ett superfint paket från
Annette på Magdas. Jag skapade 4 layouter och ett litet notisblock med dem. Idag visas de i Magdas blogg.

Tack för att jag fick gästa er Annette!


På den här layouten är det ett härligt foto av min brorsdotter Vega. Fotot har en så varm ton och jag tyckte att det rutiga och det prickiga MMEpappret passade perfekt.



Det prickiga MMEpappret och det stormönstrade från Basic Grey tyckte jag passade perfekt tillsammans, och även perfekt med fotot på min dotter Ella när hon modellar kläder för mitt jobb. Jag skar ut en rand av Basic Grey pappret precis där det var ritat en söm på det. För att få det pappret att bättre hänga samman med MMEpappret så ritade jag stygn runt kanten på det. På så sätt fick jag dem att se ut som om de hörde ihop.

När jag skulle sätta titeln så hade jag inte några stickers eller thickers som passade så jag tog mitt Qkalfabet Biography och stansade ut det i dekorgummi. Ett enkelt sätt att göra egna thickers. Istället för att sätta titeln rakt som vanligt så valde jag att sätta den vertikalt på fotot. Jag tyckte att det fick en läcker effekt.



Det här Basic Grey pappret tyckte jag var ursnyggt och jag ville inte skära så mycket i det utan lät en stor bit vara bakgrund till ett av våra bröllopsfoton som legat oscrappat alldeles för länge.

De snygga Basic Grey bokstäverna syntes inte så bra som de var på layouten så jag bestämde mig för att använda fluid chalk på dem. För att göra det enklare så lät jag dem sitta kvar på arket, och så tog jag en tops som jag först doppade i fluid chalks dynan och sen drog runt kanten på bokstäverna. Sen när de torkat kunde jag sätta på dem på layouten som vanligt, färdigchalkade. Supersmidigt.



De här fotona på mina barn har jag tagit en dag precis innan de skulle gå på kalas. Jag älskar ljuset och färgerna i de bilderna, men jag slås av hur stora barnen ser ut. Jag fattar inte att de snart ska fylla fem år.

Jag tyckte att färgerna i fotot passade perfekt tillsammans med det färgglada Basic Grey pappret och jag hade en perfekt rand kvar av det som jag lät gå över hela pappret. För att förstärka den soliga känslan så använde jag den gulblommiga baksidan av ett av October Afternoon papper.



Jag fick ett helt ark med snygga journalingrutom med mitt paket, och jag älskar verkligen sådana rutor. De är så enkla att använda. Men de är så snygga att ibland skulle man vilja ha dem till något annat än layouter. Tänk till exempel att skriva sin handlelista på ett sådant kort och sen ta med det till affären, det skulle ju vara riktigt kul att gå och handla då.

Så jag tänkte att jag gör ett litet block av dem. Med i paketet kom en liten pappersklämma som jag tänkte att jag skulle använda. Jag tog en bit kartong, rundade hörnorna och sen klädde jag båda sidorna med ett snyggt October Afternoonpapper. Jag filade till kanterna på det för att få det riktigt snyggt. Sen tog jag en liten bit av det mönstrade pappret och limmade fast på pappersklämman så att de skulla matcha. Jag knöt en bit av ett fint pappersband från prima i klämman och klämde sen fast alla journalingkorten som var på höjden i klämman. Färdigt! Det blev också en perfekt liten present att ta med sig när man går bort. Vem skulle inte bli glad för ett sånt litet sött handleblock.

 

Kommentarer
Postat av: Tettiz

Åh, det bara rasslade till här och så ramlade det in massor med snyggt! Alltid - ALLTID - när jag kikar in i din blogg blir jag imponerad över hur du gör så snygga grejer utan krusiduller. Pang på - übersnyggt, liksom! :D



kram kram

Postat av: K8an

Sypper Snygga LO!!! Och sedan älskar jag ditt notisblock!!



Kram

2008-11-14 @ 07:33:30
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Ylwa

Grattis till uppdraget och du har gjort superfina alster. Snyggt!!

//Y

2008-11-14 @ 10:19:12
URL: http://missylwa.blogspot.com
Postat av: Maja Svärd

Shit vad stora dom blivit :O

Nu på hösten/vintern snart ser man ju inte er så ofta.

2008-11-15 @ 22:19:08
Postat av: Mia

Oj oj...mycket ögongodis! Tack för inspirationen!



Kram!

2008-11-18 @ 05:56:26
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback