Vilken härlig födelsedag!

igår fyllde jag år. Jag trodde inte att min födelsedag skulle bli så där jättemysig eftersom bägge barnen hade feber och var förkylda och därmed hemma från dagis. Och jag fick ju ingen uppvaktning på morgonen heller eftersom Andréas är i Österrike och inte kommer förrän sent ikväll. Men det var inget jag sörjde precis. Jag fyllde ju bara 32 och det är ju inte jämnt eller nånting.

Presenter hade jag dessutom redan fått. När jag var uppe i Stockholm så träffade jag min söta lillasyster som överraskade mig med ett par pilgrimörhängen och en fika. Supermysigt. Jag hade länge beundrat hennes örhängen och nu hade hon köpt ett par egna till mig. *tack*

Sen på valborg var vi här och åt middag och då fick jag min present från mamma och pappa och Vivi och Micke. Det var en matberedare som jag verkligen behövde. Den använde jag samma kväll när jag mixade nässlorna till den obligatoriska nässelsoppan. Av Vivi fick jag dessutom en foundation och en fin ögonskugga.

Jag hade ju investerat i ett Abigail Grand precis innan PMS som jag sa var min födelsedagspresent till mig själv och Andréas och jag har precis köpt en ny kamera också, en Canon Powershot S3 IS, så jag hade sagt att jag inte behövde fler presenter, detta var allt jag önskade mig. Men innan Andy åkte i tisdags kväll så hade han en liten present till till mig. :) Jag fick ett trepack lyxiga mascaror från Lancôme som en tjej som är makeupartist som vi känner hade tipsat Andréas om. Och efter att ha testat den så är jag supernöjd, lätt att få snygg och lätt att få av. Jag har en ny favorit helt enkelt.

Men tillbaka till det jag hade tänkt skriva om, altså dagen igår. På förmiddagen var jag och barnen hemma eftersom de var sjuka, men sen gick vi över till mormor och morfar och åt prinsesstårta i trädgården och jag fick en bukett superfina ljusrosa rosor. Ella och mormor gungade (jodå mormor gungade faktiskt också) och morfar och Vincent spelade fotboll. Sen kom Rig och S-G över en sväng och Rig briljerade med att lyckas kasta alla ringarna om mittpinnen på ringspelet.

Ella gungar och mormor sätter fart:
image142

Vincent och morfar:
image143

Mormor:
image144

De flaggade för mig:
image145

Björkarna är helt gröna nu:
image146

När vi kom hem från mormor och morfar så kollade jag brevlådan och där låg ett superfint presentkort från Scraphuset. Det var mina söta scrapvänner Linda, Sara, Millan, Karin, Matilda, Katta, Lindha och Chris som varit så söta och tänkt på mig på min dag!!!

Så här såg det fina våriga kortet ut:
image147

Sen ville kidsen måla stämpelmotiv för att göra födelsedagskort till mig. Det kan man ju inte säga nej till. Så jag plockade fram stämplar och distresser och sen stämplade vi och målade.

Tio i sex hämtade mormor och morfar oss och så åkte vi till Kinarestaurangen där jag hade bokat bord. Jag tycker att den restaurangen har funnits i urminnes tider, vi har alltid ätit middag där när vi har flyttat till och från sommarstugan. Men nu firar de 20årsjubileum och jag var faktiskt förvånad över att de inte funnits där längre.

Vi åt en jättemysig middag och ungarna var superduktiga.

Mamma och pappa skjutsade oss hem igen och då var det dags för barnen att hoppa i säng. När de var lagda så shoppade jag runt i Helenas affär både länge och väl innan jag var nöjd med min "present". Jag tog både nya härliga papper och en filurstämpel, blingbrads, ett par fluid chalk refiller och lite annat som jag kanske inte hade unnat mig annat. Det blev ett helt perfekt sätt att spendera sin födelsedagskväll i och med att Andréas inte var hemma och barnen sov.

Sen idag när jag öppnade min mailbox imorse hade jag fått ett mail från Teardevil med ett presentkort på valfria pärlor i hennes shop från Maria (Hattifnatt) och Zarah (Zarischka)! Men hjälp vad glad jag blev. Det bara fortsätter. Bara häromdagen sa jag till Zarah att jag var sugen på att göra lite pärlsmycken och gärna med lite kedjor som hon hade gjort. Så ikväll ska jag ta en titt i Teardevils butik och se vad jag kan hitta där. Tusen tack mina söööta vänner!!!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Men, vilka fina bilder din nya kamera tar! Den på flaggan är ju hur fin som helst! Underbara bilder på mormor och morfar med sina söta tvillingbarnbarn också!

Kul att du blev glad för örhängena, är du glad - är jag glad!

Puss söta syster!

..Lillan

2007-05-04 @ 12:33:21
Postat av: Zarah

Vilka UNDERBARA foton!! Du är duktig du! :D
Det låter som att du haft en härlig dag - det glädjer mig, för det är du värd, hjärtat.
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback